مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ترفندهایی برای پخت سریع تر گوشت

ترفندهایی برای پخت سریع تر گوشت

گوشت یکی از مواد غذایی خوشمزه ای است که اکثر مردم دربرنامه غذایی خود قرار میدهند، پختن گوشت زمان زیادی میخواهد اما شما میتوانید راههای سریع تری انتخاب کنید.

معرفی چند روش موثر برای پخت سریع تر انواع گوشت


گوشت یکی از وعده های غذایی بسیار خوشمزه است که همه ما معمولاً چند وقت یکبار در غذاهایمان از آن استفاده می کنیم. به همین دلیل باید یاد بگیریم که به بهترین شکل ممکن آن را بپزیم.


رایج ترین روش پخت گوشت این است که آن را داخل آب می اندازند تا بپزد اما آیا می دانستید که روش های سریع تری هم برای پخت گوشت وجود دارد و شما می توانید با بعضی از روش ها گوشت خود را آبدار تر و نرم تر بپزید؟

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟


ترفندهایی برای سریعتر پختن گوشت گاو


راه های سریع تری هم برای پخت گوشت گاو وجود دارد. برای انجام این کار باید از یک آرام پز استفاده کنید. از قبل کمی آبلیمو یا سرکه به گوشت بزنید و در مراحل نهایی به آن نمک اضافه کنید، یعنی دقیقا زمانی این کار را انجام دهید که مطمئن شدید گوشت پخته شده است.


ترفندهایی برای سریعتر پختن گوشت مرغ


اگر گوشت مرغ را به طور کامل داخل قابلمه بیندازید، پخت آن حدودا 40 الی 120 دقیقه طول می کشد اما اگر آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید، ممکن است در عرض 20 دقیقه پخته شود. پس با این روش می توانید گوشت مرغ را در سریع ترین زمان ممکن بپزید. البته تازه بودن و جوان بودن مرغ هم عامل بسیار مهمی است که پخت را سریع تر می کند.


ترفندهایی برای سریعتر پختن گوشت بز


هنگامی که گوشت بز را می پزید، باید به نکاتی توجه کنید. گوشت بز بیشتر از دو ساعت زمان می برد تا پخته شود. اگر گوشت بز جوان را خریداری کنید، ممکن است پخت آن بین 45 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.


برای اینکه گوشت بز بعد از پخته شدن نرم تر باشد، سن بز باید کم تر از دوماه باشد. اگر از گوشت یک حیوان پیر استفاده می کنید، باید چند ساعت آن را داخل آب بگذارید. اگر احساس کردید که گوشت بو می دهد می توانید کمی برگ بو به آن اضافه کنید. همچنین می توانید از برگ رزماری یا حتی پیاز هم استفاده کنید تا بوی گوشت بهتر شود.


چگونه گوشت دیرپز را سریعتر بپزیم؟


برای اینکه انواع گوشت دیرپز سریعتر پخته شود، از روش های زیر استفاده نمایید:


کیوی


برای اینکه بافت گوشت را ترد و لذیذتر نماید، از کیوی استفاده کنید. اینگونه که کیوی را از وسط ببرید و به سطح گوشت بمالید. اجازه دهید که عصاره میوه کیوی در گوشت اثر کند. قبل از پختن گوشت به صورت معمولی، حدود یک ساعت اجازه دهید به این حالت بماند. اسیدهای حاصل از ترکیب دانه های داخل کیوی به راحتی قادر است، بافت گوشت را ترد و لذیذتر نماید. از کیوی کال برای این کار استفاده کنید.


چای خشک


اگر گوشت شما دیر پز است و بعد از پخت خورش از دیرپز بودن آن مطلع شدید، در یک کیسه سفید و تمیز ریخته به اندازه نصف قاشق چای خوری چای خشک ریخته و درون خورش بیاندازید. چای خشک سبب می شود که گوشت خوش پخت و ترد شود. کیسه را بعد از آماده شدن به راحتی از قابلمه خارج کنید.


استفاده از ادویه


برای اینکه بافت گوشت را ترد و لذیذتر نمایید و غذا را خوشمزه نموده و به گوشت طعم ببخشید، گوشت را قبل از پخت با ادویه هایی همچون فلفل سیاه، زردچوبه، آب پیاز و سیر رنده شده آغشته نمایید و حداقل 12 ساعت برای خواباندن گوشت ها در مواد ترکیبی زمان بگذارید.


سرکه


برای پخت سریع گوشت های دیرپز پس از تفت دادن گوشت با پیاز و ادویه کمی سرکه به آن افزوده و بگذارید گوشت بپزد، اینگونه خواهید دید که در زمان کوتاه تری گوشت ترد شده و راحت می پزد.


انجیر

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟


برای سرعت بخشیدن به پخت گوشت پس از افزودن پیاز، نمک، فلفل و ... دو عدد انجیر را نیز رنده کرده و به مخلوط بیافزایید و گوشت را در این مواد بخوابانید اما توجه کنید گوشت ها بیش از یک ساعت در این مخلوط نباید بمانند. انجیر هر اندازه کال تر بشد تاثیر بیشتری خواهد داشت و سبب نرم و آبدار شدن تکه های گوشت می شود.


زودپز


برای طبخ سریع تر گوشت ها می توانید انواع گوشت را در زودپز بپزید.


شعله ملایم


برای اینکه گوشت سریع تر پخته شود و ترد و خوش طعم گردد، اجازه بدهید، گوشت با شعله ملایم بپزد. شعله زیاد بافتی سفت تر را ایجاد خواهد نمود.


نکات مهم


برای پخت سریعتر گوشت این کارها را انجام ندهید:


   قبل از پخت گوشت اجازه بدهید تا یخ گوشت کاملا باز شده زیرا گوشتی که یخ زده دیرتر می پزد.

   نمک و رب گوجه را در ابتدای پخت اضافه نکنید زیرا این کار سبب پخت دیرتر گوشت می شود. بهترین زمان برای افزودن رب گوجه نیم ساعت قبل از پخت کامل خورشت و نمک ده دقیقه پیش از خاموش کردن شعله است.

   افزودن زود هنگام لیمو عمانی به غذا پخت گوشت را به تاخیر خواهد انداخت پس استفاده از لیمو عمانی باید در مرحله آخر به کار گرفته شود.

   در زمان پختن گوشت، به آن آب سرد اضافه نکنید.


چرا برخی گوشت ها دیر پز هستند؟


برخی گوشت ها زودتر و برخی دیرتر می پزند، عواملی که بر سرعت پخت گوشت تاثیر می گذارند عبارتند از:


نوع گوشت


معمولا تایم مورد نیاز برای پخت گوشت بستگی به نوع گوشتی دارد که در حال پختش هستید. گوشت گاو و گوشت بره بیشترین زمان را برای پخته شدن نیاز دارند. گوشت مرغ و گوشت خرگوش هم در سریع ترین حالت ممکن پخته می شوند.


سن حیوان


سن حیوانی که گوشت آن را استفاده می کنید، هم روی سرعت پخت آن اثرگذار است.به عنوان مثال اگر گوشت گاو جوان را استفاده کنید، قطعاً سریع تر از یک گاو پیر پخته می شود. هرچقدر که سن حیوان کم تر باشد، گوشت آن نرم تر خواهد بود.


اگر می خواهید فرآیند پخت گوش بهتر انجام شود، بهتر است که گوشت یک حیوان جوان را انتخاب کنید زیرا گوشت حیوان پیر، هم دیرتر پخته می شود و هم رنگ آن تیره تر و هم گوشتش سفت تر است. گوشت حیوان جوان کمی متمایل به قرمز است. همچنین بوی گوشتی که خریداری می کنید، باید تازه و رضایت بخش باشد. از طرفی نباید به انگشتان شما بچسبد.


سایز و وزن


نکته دیگری که روی سرعت پخت گوشت اثرگذار است، سایز و وزن است. به عنوان مثال اگر گوشت مرغ را به طور کامل داخل قابلمه بیندازید، پخت آن شاید بیش از 2 ساعت زمان ببرد اما اگر آن را به قطعاتی تقسیم کنید، قطعاً سرعت پخت آن به شدت کاهش خواهد یافت و شاید به زیر یک ساعت برسد.


همچنین انواع مختلف گوشت نیاز به زمان متفاوتی برای پخت و پز دارد. زمان میانگین برای پخت گوشت گاو تقریبا از یک ساعت و نیم است. البته اگر شما یک تکه کامل از گوشت گاو را با وزن 1 کیلوگرم داخل قابلمه انداخته باشید، برش دادن گوشت گاو به قطعات کوچک، زمان پخت آن را به 40 دقیقه هم می رساند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده